Usuwanie ósemek Rzeszów

Bezbolesne usuwanie zębów mądrości

Zęby mądrości potocznie określa się jako „ósemki” i są trzecimi w kolejności zębami trzonowymi w szczęce i żuchwie (w każdej po dwa). Czas, w którym wyrzynają się zęby mądrości różni się – średnio pomiędzy 17. a 21. rokiem życia. Wśród symptomów wyrzynania się zębów mądrości można wyróżnić: powiększenie węzłów chłonnych, ból i opuchnięcie dziąseł, utrudnione otwieranie ust, ból ucha, może występować również podwyższona temperatura ciała. W niektórych przypadkach ósemki mogą wychodzić z dziąsła pod niewłaściwym kątem, częściowo lub całkowicie w nim pozostać.

Ekstrakcja - wyrywanie ósemek Rzeszów

usuwanie ósemek rzeszówWiele osób zadaje sobie pytanie dlaczego w niektórych przypadkach konieczne jest usuwanie ósemek i w jaki sposób jest ono przeprowadzane. Pokrótce opiszemy to zagadnienie. Otóż ósemki są najbardziej narażonymi na próchnicę zębami, głównie ze względu na ich położenie w jamie ustnej – jest to jeden z powodów predestynujących do przeprowadzenia zabiegu chirurgicznego usuwania ósemek. Inną, równie często spotykaną sytuacją jest anatomiczny fakt małej ilości miejsca w szczęce lub żuchwie na zęby pojawiające się jako trzecie trzonowce. Brak miejsca powoduje przesuwanie się, a w efekcie stłoczenia innych zębów lub sytuację w pewnym sensie odwrotną – zatrzymanie się ósemek w górnej lub dolnej szczęce. Fakt zatrzymania często powoduje ból, może wiązać się również z problemami z zatokami szczękowymi, wtedy również należy przeprowadzić usuwanie ósemek.

Początkowym etapem (jak w przypadku leczenia kanałowego) będzie wykonanie zdjęcia RVG w celu zdiagnozowania konkretnej sytuacji pacjenta. Postępowanie takie bywa wyjątkowo pomocne dla ustalenia położenia ósemki w kości. Często konieczne jest wykonanie zdjęcia pantomograficznego, a nierzadko nawet tomografii tej okolicy. W następnej kolejności po ocenie stanu ósemek lekarz dentysta stosuje znieczulenie miejscowe. Podczas wykonywania ekstrakcji okazać się może, że ząb wymagał będzie dłutowania, cięcia i zszywania tkanki dziąsłowej. Po założeniu opatrunku pacjent musi go przygryzać do pół godziny. Ból i opuchlizna ustąpić powinny do kilku dni. W przeciwnym wypadku należy ponownie zgłosić się do gabinetu dentystycznego.